Funderingar

Har funderat mycke på en sak...
Mig och Bella
Sen jag tog steget och berättade om Bella för familjen och mina vänner har jag haft dom här funderingarna. Vet inte hur jag själv skulle göra. Har inte varit i den situationen. Eller jo en av mina bästa vänner, när hon berättade för mig att hon va/är bisexuell för några år sedan. Min reaktion då var typ -Ok, haru nån tjej? :)
Hon reagerade i stortsett likadant när jag berättade för henne. Fast inte lika entusiastiskt.. Mer som att -Jaha... Till min stora besvikelse haha Ville ju nån sorts reaktion! Meeen nä de va som inget speciellt med det.
Men nu till funderingarna. Jag har inte berättat för människor som inte är mig nära, det fixas ju genom rykten iaf. Har berättat om någon frågat vem Bella är...?
- Min flickvän.
Sen kan de ha kommit nån följdfråga men i 9 ggr av 10 så gör det inte det. OCH då är det människor som känner mig mer el mindre bra som frågat.
WHY?!
Är då min fråga/fundering.
Hade det varit en kille ja då jävlar hade det varit 20 frågor!
Namn, ålder, jobb, vart kommer han ifrån, hur träffades ni, hur länge har ni träffats?? mm mm mm
Jo det är ju klart det är en stor skillnad med tanke på att jag inte haft nån tjej förrut och att själva grejen med att jag är bisexuell också är nytt men ändå... Det stör mig. Jag trodde att människor i min omgivning vänner, arbetkamrater osv kände sig vad ska jag säga.."trygga" med mig och skulle känna att det inte är nå konstigheter lixom. Fråga på!!! Jag blir glad! Vem vill inte berätta om sin nya kärlek?? :) Jag är ju inte en helt ny människa. Samma gamla TeA, jag har bara upptäckt en ny "grej" med mig själv.
För vad jag vet är det ingen jag berättat för/svarat som tyckt att det är fel. Så varför ingen fråga?
Hela den här grejen är ny för mig med. Tänk er in i min situation. För det första hade jag inte gått ut och berättat om de så här tvärt om det inte var för att jag är KÄR i Bella och vill vara med henne, HELA tiden! Det ska mycke till kan jag säga innan man tar steget. Man gruvar sig nå otroligt och har ont i magen...
Hur ska Mamma, Pappa, Brorsan, Bästa kompisen ta det?
Å sen ALLA andra!
Jag bor i en liten jävla skit by, med 10 andra små byar runt omkring. RYKTEN!! Sprider sig snabbare än vinden. Man känner att folk tittar på en annorlunda, synar en lixom, som att de förväntar sig se nått annorlunda på mig, en del hejade inte ens direkt efter de va ute.. WHY?!
Nu har ju jag haft tur och dom jag har närmast hjärtat har: vissa tagit det bra, el iaf Ok. Andra har sagt: -Jag visste de!(ehh ok inte jag;)) - Fan va kul att du är kär! (Tack!!:) Det ska ju inte behöva spela någon roll VEM man känner för, så länge den personen är bra för en!)
Dom har accepterat det om jag säger så.
Jag och Bella diskuterade också det här. Hon hade samma funderingar och har varit i samma sits många gånger.. Med att folk blir tysta och sen typ pratar om hasselnötter för att dom blir nervös... el nått..
Skumt...
Ähh nu tappade jag tråden, finns så mkt jag vill skriva men.. ähh
Ja de va vad jag hade i huvet iaf. Vill gärna höra era åsikter, tankar kring det här och liknande situationer.
Å kom ihåg!: Fråga! ;)
Kanske finns nån där ute som vill fråga nått här... som inte vill/kan fråga mig face to face lixom. De ä oxå ok.
Känns skönt att skriva av sig, så mycket som snurrar runt i mitt huvud these days..
Natti natti

Kommentarer
Postat av: Emslan

Jag håller med dig i allt du säger! :)

Klart som tusiken att du inte blir nån annan bara för det. Det viktigaste är väl att man mår bra, är med någon som ger en det där lilla extra, det där pirret i magen och då spelar det ingen roll om det är en tjej, en kille en hund eller katt. Bara den gör en gott och så! Kärlek handlar om när man tycker om varandra och det är nån sån där speciell connection emallan varann och då spelar inget nån roll.. Jag säger som Tzatsiki: När den rätte dyker upp, då säger hjärtat till och då får huvudet säga vad det vill :)



Förstår att du känner en nervositet ibland men så är det och speciellt i småbyar, men sen kommer lugnet så fort man får umgås med den man håller kär! Ja ä gla att du ä kär o happy! De spelar minsann ingen roll åt vilket hålll man är lagd, alla är vi människor och alla är lika mycket värda och lika mycket människa, med lika mycket känslor och värda lika mycket kärlek! Så är det bara..



You go girl! Sov gott så råkes ma imåra. Gonatt! :)

2009-09-10 @ 22:28:08
URL: http://lovikavantar.blogg.se/
Postat av: nonna

känns precis som nått jag skrev och tänkte för nått år sen innan jag kom ut som bi. du har verkligen fångat den frustration som även jag kände. ledsen om ja inte frågat tillräckligt lovar att ja ska bättra mig. älskar dig nu å för alltid min bättre hälft / din alltid Vaandra

2009-09-10 @ 22:28:26
Postat av: Anonym

Har du tjej ? :)

2009-09-10 @ 22:39:19
Postat av: Monkan

Hmm..

Nu sitter je å funderar på hur jag har hanterat det.. Har ju inte frågat så mkt om bella men hon är ju inte godkänd förns ja träffat henne :P

för mig är det nog att jag vill fråga henne sj.. vet ju lite om henne eller rätt så mkt bara genom att se dig så jävla glad!



men Jag är så jävla stolt över dig damen så det finns inte ord!

Vart lite tankar å funderingar här hemma i viken oxå.. Hoppas att ja får träffa flicksnärtan snart!

Pöss å klem!

2009-09-10 @ 23:18:19
Postat av: Erika

Kul att ses!! Och appropå det här inlägget, inte är det något konstigt med det här eller, snarare tvärtom!! Skit i vad folk säger, man lär sig. Vi tycker om dig oavsett, hoppas du vet det!! Puss på dig!

2009-09-10 @ 23:48:47
URL: http://eriica.blogg.se/
Postat av: Louise

Hörru, ja har inte läst din blogg på år å dag och hittade nu detta inlägg, dvs all info på en gång ! :D

JE TYCCHE DÄ Ä KUL TEA! Satan så gött å va kääär !

Nu har ju inte vi setts på ett tag, så min åsikt spelar kanske inte så stor roll...

Men ! Va äre för brud? Hur gammal ä na? Hur träffades ni? Tänkeru flytta t halmstad??

Träffas vi kan vi gärna tala om detta face to face :)

MUK MUK Mackegård

2009-09-11 @ 18:26:06
Postat av: Britt-Louise

Huvudsaken är att Du mår bra sen må det vara kille eller tjej Du är kär i!

Lycka till i livet med Din nya!

2009-09-12 @ 08:23:12
Postat av: Anna

Jag är jätte glad för din skull. Tycker precis som dom andra att du skall skita i vad dom andra tycker.

sedan kan jag förstå dina funderingar med tanke på vart du bor.

Självklart hoppas jag att du skriver lite om tjejen så vi får veta vem hon är :) Man är ju nyfiken. Har sett kort på henne och det är en goiting du har fått tag på.

säger bara en sak: KÖR HÅRT

kram Anna

2009-09-12 @ 08:29:49
URL: http://familjenlindwall.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men klart som tusan att du ska va kär! Och bry dej inte om alla andra. Det finns så många konstiga människor...hihi. Jag tycker det är så roligt att du hittat nån att dela vardag, fest, glädje och sorg med:D

Ska du flytta förresten?

Hoppas du fortsätter att må lika gott, och att kärleken din oxå mår gott. Hoppas vi träffs nåt framöver så jag får ge dej en stoooor kram.

Smul på dä

2009-09-12 @ 13:29:42
Postat av: christina kjellsson

Hej Thea!



Har följt dig på facebook och tänkt mycket på dig och ditt "nya" liv. Vill säga Grattis och Varmt Välkommen ut ur "skrubben" :)

Som du förstår så har jag varit med om all den där tystnaden du beskriver här i bloggen, de där följdfrågorna som aldrig ställs- man kan till exempel jobba på ett ställe i flera år utan att få en enda fråga om privatlivet. Rätt tungt många gånger, man vill ju gärna berätta!Särskilt när man e käääär..

När jag "kom ut" i början av 80-talet var det nog något av en sensation i Handsjön.

I dag är det lite annorlunda. Morsan, till exempel, kan nuförtiden prata om homo/bi folk hon träffat eller känner till, numera kan hon det. Och- min morsa brukar vara en bra "mätare" på vad som gäller i Handsjön...

Ändå-det är en knepig process att berätta vem man är, särskilt när man, som i våra fall, måste berätta det varje gång vi träffar nytt folk... och vara beredd på deras reaktioner eller icke reaktioner. Och ibland känns det som om man måste vara så jäkla glad och kär hela tiden, så att ingen ska tro att man är olycklig och otrygg i sin identitet...



Vill bara säga att jag är glad att vi "spelar i samma lag" och att om du behöver skriva av dig nåt skit eller skriva nåt vadsomhelst får du hemskt gärna maila en som vet vad Handsjön är....och kanske lite annat oxå.

Grattis till din tjej också!

Hoppas vi ses nån dag!

Stor Kram å support!/c

2009-09-13 @ 11:24:07
Postat av: Felicia

De spelar ingen roll vem lr vad du är kär i! Älskar dej lika mycke ändå!! :)



Å käringa di är en klar 10!! Underbar tjej!



De är bara å skita i va ingrodda bybor säger!



De enda viktiga är att du är lycklig å mår bra! :)



Love U! PUSS

2009-09-13 @ 19:54:40
URL: http://filisia.blogg.se/
Postat av: Diana

Folk häromkring är bara lite ovan med bisexuella men jag tror inte så många snackar skit, dom pratar av nyfikenhet för nåt som som inte vet så mycket om. För feg för att fråga är nog de flesta men de ger sig nog.

Skönt för dig att du fått de sagt och tagit den jobbigaste biten. Nu är de bara att köra hårt!!

Ha de bäst....Kram

2009-10-03 @ 23:59:29
URL: http://dianachaaya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0